Bu Blogda Ara

10 Mart 2013 Pazar

Askerlik bereketi..



Ne zaman ki askere gitmeye karar aldım.. Fırsatlar ard arda önüme gelmeye başladı...
Zamansız gelen fırsatların kafa karışıklığına sebebiyet vermemesi için aldığım karardan zerre vazgeçmedim..


İlk önce çalıştığım iş yerindeki idare müdürü gitmemi istemedi..
Seninle ilgili planlarımız var.. Sana daha değişik bir görev düşünüyorum ben...
Askerliğini ertele.. Şimdi gitme.. Önümüzdeki sene git gel dediysede.. Ok yaydan çıktı dedim.. Hedefine ulaşmadan durmaz..

Bu arada denetimini yaptığım taşeron firmanın patronuyla tanıştım.. Adam tam bir karadenizli.. İddialı konuşmalar.. mafya vari havaları ve belindeki tabancası... O adamda kızını uzun uzadıya anlattı durdu..
Kızının yaptığı projelerden, çalıştığı şirketlerden bahsetti.. Beni kızına alacak diye korktum :)
Kendi telefonu ve kızının telefonunu verdi.. askerden sonra kesin görüşelim dedi.. Bende ayıp olmasın diye inşallah çektim..

Akşam karadenizli adamın şirketini internetten araştırdım..  Şirketin asıl patronunun kim olduğunu öğrendim..
Şirketin asıl patronuna okuduğum yakın tarih kitaplarından aşina olduğumu öğrenince şaşırdım.. Türkiyenin karakutularından biridir desem teşbihte hata yapmamış olurum..

Sonra bizim patronun ortağı beni kendi şirketine transfer etmek istediğini söyledi.. Patronada kibarca askerlik  yapma düşüncemden ve kalabilirsem askerde kalmak istediğimden bahsettim.. Saygıyla karşıladı..


Yeni mezun biri için iş hayatında güzel sayılabilecek gelişmeler olurken gönül dünyamdada küçükten bir kıpırdanmalar oldu..

3 sene aradan sonra ilk defa birisinden etkilendim.. Kendisiyle konuşurken ister istemez heyecanlandım.. Yeniden görüşmek sık sık görüşmek için türlü türlü bahaneler fırıldaklar çevirdim.. Dokunduğumda çok heyecanlandım..
3 yıldır tanışık olup konuştuğum karşı cinsten hiç kimseye kanım kaynamadı..  Bu durum şöyleydi;
Hani yatağına uzanmış vaziyetteki kişi boşboş tavana bakar ya.. Benim için karşı cins öyleydi.. Dokunmazta hakeza öyle... Soğuk bir duvara dokunuyormuş gibiydi.. Yabancı hissediyorsun sürekli karşındaki kişiyi..  Aidiyet duygusu oluşmuyor.. Kalp ritmin hiç değişmiyor.. Yavan ekmek yemek gibi bir şey işte...

Bu sefer durum farklıydı fakat benide askerlik durumum vardı.. Birisini uzaktan sevmek, uzun uzadıya beklemek ve bekletmenin can yakan, ruhunu boğan durumlarını bildiğimden ani fren yaptım...
Kim özlemi benden daha derin yaşamıştır ki ? Acı çekmek ve çektirmek niyetimde değildim..
Kimseyi üzmek ve üzülmek niyetinde olmadığımdan bahsettim ve nereden bilebilirdim ki kızcağız benimle ciddi düşündüğünü..


derken - siz erkekler hep aynısınız tribini yedikten sonra doğru düzgün yüzüme bakmamaya başladı..
Kendi kendime ''olsun gidip kızın duygularıyla oynamadım, kendisini kullanmadım.. Karşıma alıp açık açık konuştum, kendi durumumdan ve kendimle ilgili planlarımdan bahsettim Açık ve net davrandım...''
diyerek vicdanımı rahatlattım.. kendisi asla unutulmayacak benim için...

Şimdi soruyorum.. Askerlik düşüncesi bende oluşmadan önce bu fırsatlar ve kişiler neredeydi ?
Fırsatlar her zaman insanın ayağına gelmez..

Ama ok yaydan çıktı.. İstikamette askerlik... Olursa uzun dönem ve yine olursa askeriyede kalmak..

Kararsızlığa atalarımız sayesinde kapılmıyorum..

Atasözümüz..

'' dere geçerken at değiştirilmezmiş ''





8 yorum:

  1. vay bee dönence şansa bak bence hepside saklanmış tam sen gidecem dediğinde ortaya çıkmışlar. etkilendiğin kızı kaybettiysen de bak diğer patronun kızı varmış olmadı onu düşünürsün asker değil mafya olursun nasılsa onlarda da silah var :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülsem mi aglasam mi bilemedim :) gümüş tepside önüme fırsatlar sunulmaya basladi Gecmiste hayattan bir ders aldim Insan onceligi kendine vermeli Yapabiliyorsa diğerleri kisinin kenisine ayak uydurmali Baskasinin ipiyle kuyuya inilmezmis Diger patronun kizi laz Sinirlendimi topuguma sıkar ;) O yuzden kalsin :)

      Sil
  2. Doğru yoldasın Dönence, devam et.. Geç gelen şans şans değildir..Kız çookkkk, iş te çok..Yeter ki sen ne istediğini bil... Hem ne yapcan zengin kızı, çenesiyle baş edemezsin sonra..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler tavsiye icin avukat hanim :)
      Sans ya en umulmadik zaman da yada en olmadik zamanda kapiyi caliyor Sans iste :)
      Dogru soyluyorsun kiz cok ama sevmek zor...
      Kadin dirdiri sanirim erkeklerin ortalama omrunun dusuk olmasinin baslica sebebi :)

      Sil
  3. Hayırlısı ile git gel askere bak ne işler, ne eşler çıkar karşına..Asker öncesi kimseyi bağlayıp bekletmek istememen de şık bir davranış..İyi haftalar dönencem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anladığım kadarıyla sıralama iş-aş-eş olmalı diyorsun Vuslat abla :) Bence çok doğru.. Her şey sırasıyla :)İyi haftalar ablacım

      Sil
  4. fırsatlar iyiymiş,ben de mi askere gitmeye karar versem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bekleme :) Hemen en yakın askerlik şubesine git..
      Başvuru yaptığın anda kısmetin açılıyor :)

      Sil