Bu Blogda Ara

16 Mayıs 2013 Perşembe

Çaktım Selamı Verdim tekmili

Kale kaleye bakar
Kaleden kızlar sarkar
Havacı dururken
Karacıya kim bakar

İlk bu maniyi öğrettiler :)


Çaktım selamı, verdim tekmili, ettim yemini ve çakı gibi bir usta asker oldum.
Hava Piyade Çavuş Dönence
Acemiliği bitirdim. Dağıtım iznimide bitirmek üzereyim..Yeni yolculuk usta birliğine. Demek ki sayılı gün sayılmayınca çabuk geçiyormuş..
İlk başta askerlik psikolojisine girmek zor olsada, alışınca insan kendini ezelden beri asker sanıyor..
Sivil ve askeri yaşam arasında med cezir misali geçti 1 ayım...
Ne zaman ki kabulleniyorsun ve sorgulamayı bırakıyorsun o zaman askerlikten keyif almaya başlıyorsun...

Şafak 127

1 ay boyunca en çok duyduğum kelimelerden sonra kendimi robot gibi hissetmeye başladım .
İzinde bile bu komutları tesadüfen duyunca reflexlerim hemen harekete geçiriyor.

İçtima var toplan..
Mıntıka yapılacak.
Esas duruş!
Tören rahat!
İleri bak!
Dikkat!
Silah omza!
Önden 9 sıra çök!
İmza atmayanlar gelsin..
Saol Saol saol !!!

Gece yatmadan önce ..

16. bölük komutanlığı.
Allah rahatlık versin..
Allah sevdiklerinize kavuştursun
Allah şafağınızı 1 etsin..

tüm koğuşlardan amin diye ses yükselir..

YAAT!

Sabah uyandırılmamız..

16. bölük komutanlığı
Sabah içtiması için
Yatağından çık 
Işıkları aç
Üzerini giyin
Koğuşları boşalt
KALK!

Yemek duamız

Tanrımıza hamdolsun
Milletimiz varolsun
- afiyet olsun
Saol!


1 ay aradan sonra dışarı çıktığımda gözüme ilk izmaritler çarptı.. Hem yere atıyorlar hemde toplamıyorlar.. Bu sivillerde pek bi rahat.. İnsanın eğilip toplayası geliyor.. Askeriyede çöp bulamazsın..
 Derken kadınlar ilişiyor insanın gözüne, ve Tanrı kadını yarattı diyorsunuz.. Ne yapalım Acemilik süresince 1 ay kadın görmemişiz..Cüzdanımızdaki eş, sevgili, dost arkadaş resmi dışında kadın görmemişiz. Kadın denen canlı neye benziyor unutmuşuz.. Hep erkek ortamı olduğundan 1 ay boyunca kadın muhabbeti etmişiz.. İnsan ister istemez kadın görünce heyecanlanıyor.. Mazur görün askerleri :)
 Sonra araca biniyorsunuz başınız dönüyor.. 1 ay boyunca ilk defa motorlu bir taşıta biniyorsunuz. Ayaklarınız yerden kesiliyor.. Yürümeden, koşmadan iki nokta arasında yer değiştirebiliyorsunuz.. Derken cep telefonunuzu elinize alıyorsunuz.. Teknolojiye merhaba diyorsunuz..

neyse

 bando yürüyüş kararlarımız...

Pim çek bomba at!
Ne mutlu Türküm diyene!
Şehidim yerinde rahat uyu!
Akan kanlar bakrak için!
Her şey vatan için
Vatan sana canım feda!
Her Türk asker doğar!
Havacı asker olduğumuz için ve hava kuvvetlerinin sembolü kartal olduğundan uygun adım yürüyüşler pençe atarak yürünüyor.. Durmadan '' At pençeyi - pençenizi göreyim - Siz havacısınız Karacılar gibi yürümeyin '' diye uyarılar alıyorduk Bu uyarılar pek tabi sert oluyordu..


..

ve  diğer bir çok komut...

Çök!
Çömel!
Yat!
Tam siper!
Kırmızı İkaz!
Sağ baştan say!
Beyaz ikaz!
Sıra Açıl!
Tüfek Çat!
Çapraz tutuş!
Eğitim ders düzeni al!
Atış pozisyonu al !
Atış Serbest!
Atış kes
İstikamet sağınız!
İstikamet solunuz!
İstikamet istikametiniz!



İSTİKAMET DİYARBAKIR !!!


Kütahyaya veda ederken annemle bir poz verelim dedim







8 yorum:

  1. Dönencemmm canım kardeşim ben seni epey buralardan uzak kalacağın düşüncesi ile bir süreliğine takip etme listemde askıya almıştım baktım bizim çocuk askerde bile yayın girmiş, bende dedim ki İstikamey yorum kutucuğuna:))

    Ablacım bayıldım eğlenceli yazına. Allahcc bir an önce askerliğini yapıp anacığına kavuşmayı nasip etsin..Şimdi karakter topla, gelince tuşların üzerine ser biz okuyalım:))

    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dağıtım iznine ayrılmıştım. İzinde bloglara bir göz atayım, merhaba diyeyim dedim :)
      Usta birliğinde artık çarşı izinlerim olacak. Fırsat buldukça blogları dolaşırım
      Nasipse eylül ortası gibi askerden döneceğim.
      Yorumun için çok teşekkür ederim Vuslat ablacım..
      Saygılarımla...

      Sil
  2. selamlar dönencee pardon Hava Piyade Çavuş Dönence :) kartanesi olarak sesleniyorum her ne kadar google adımı değiştirmiş olsada ben halis muhlis kartanesiyim :) umarım askerliğin, bu yazını benim okurken eğlendiğim kadar eglencelidir :) Allah seninle birlikte tüm askerlerimizi sevdiklerine bağışlasın inşallah bu arada hayırlı kandiller :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamlar Kar tanesi :)
      Askerlik diyarbakırda ayrı bir boyut kazandı Zamanım olduğunda yazacağım :..
      Yaz gelince karlar erimiş olduğundan google böyle bir güzellik yapmış olmalı sana Mevsime göre davranıyor demekki google :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. askerlik iyidir ilaçtır :) sivil hayatın kıymetini blimektir :)

      Sil
  4. Umarim sonuna kadar boyle keyifli gecer. Bir insan bu kadar mi annesine benzer:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. askerlik öyle keyifli ki anlatamam :):) Anneme benzeme hususunda, ben küçükken evde sekretrelik yapardım . tüm telefonlara ben bakardım.. herkes sesimide anneme benzetirdi.. Gerçi büyüdüm sesim değişti :) Sadece fiziksel benzerlik kaldı :)

      Sil