Bu Blogda Ara

11 Temmuz 2013 Perşembe

Biri vatan borcumu dedi ?

Sabah alarm çalıyor

Saat 6:00

Gökyüzü yırtılıyor sanki..

Kulaklar çınlıyor..

alarm sesi için hiç bir masraftan kaçınmış hava kuvvetleri..

 3 tane F-16 kaldırıyor...

Gece maruz kaldığım yoğun esrar dumanından olsa gerek yatağa kendimi çivilenmiş hissediyorum..

Bu durumu bir kaç kez komutanlara açtım ...
Sanki ben içeriye sokuyorum o kadar uyuşturucu maddeyi
Sorumluluk alacak yerde
Neredeyse beni suçlu çıkartacaklar..
Şikayeti sorunu sevmiyor, bizim cesur gözüpek çağıyla yarışan komutanlarımız...

Türk subay/astsubaylarının söylendiği kadar cesur vazifeperver olmadığını anladım..
Sorun çıkarsa başları ağrırmış..
Bu işleri değiştirmekte zormuş...

Birde beraber yaşamaya zorlandığım askerler var..

Bir tanesi yakın zamanda ölen bir arkadaşını anlatıyor...
''küçük çocukları havuza girdirme bahanesiyle götürürdü.. Sonra tecavüz ederdi..en son yengesiyle yatıyor dayısı yakalıyor ve öldürüp denize atıyor.. ( ardındanda ekledi) İyi çocuktu Allah rahmet eylesin '' (örnek Behlül )

İçimden cehennemin dibini boylasın diye tüm kalbimle bedduamı ve lanetimi okuyorum çocuğa...

Bir diğeri....
 Araç kundaklamaktan sabıkalı...
Bir diğeri daha...
Tacizden sabıkalı...
Alın bir başkası....
Adam yaralamaktan cezaevine girmiş
Bir başkası daha..
Hırsızlıktan sabıkalı...
Bir diğeri ise..
Bu kadar sabıkalının içinde diğerlerinden geri kalmanın ezikliği ile hayali suçlar işlediğini söyleyip duruyor.. Yoksa bu ortamda tutunması çok zor...

Kendileri dövme makinesi bile yapmışlar...
Herkes dövme sırasına giriyor...
Alabildiğince sağlıksız koşullar..
Akan tuvaletler.. Pislikten girilmeyen banyolar...
Sürekli sinkaflı konuşmalar....


Hapishane koğuşu değil burası... Askeriye...


Bu durumuda komutanlara arz ettim..Bölüğümü değiştirmelerini istedim..
Durum yine aynı..
''Birşey yapamayız...''





Bir rahatsızlığın oluyor ve askeri hastaneye gidiyorsun..
Askeri hastanedeki doktorlarda gatadan mezun olmuş komutanlar.
Karşılarında esas duruş otur kalk hizaya gir .. falan filan..
hasta doktor ilişkisinden çok  komutan asker ilişkisi oluyor..
 Sonrada bir an önce
önemsemeyip başlarından tavuk kışkış edermiş gibi göndermek derdindeler...

Çocukları dermansız hastalığa yakalansın diye bedduada bulunuyorum bunlarada...

Haksızlık etmemek gerekir genelleme yapıp...
İçlerinde çok iyi, insana değer veren komutanlarda var..
Lakin köhnemiş bir askeri düzende onlarında yapabilecekleri pek birşey yok...

Zannediliyorki vatani bir vazife içerisindeyiz...
Kesinlikle hayır..
Askerler komutanların hiçmetcisi, ayakcısı...getir götürcüsü...
Nice gençler telef oluyor askerde... Bir çok kişi uyuşturucu maddelerle tanışıyor...
Eziliyor, dışlanıyor onuru gururu ayaklar altına alınıyor...
Zamanlada tüm bunlar normal bir durummuş gibi geliyor...
Ne için ?
Vatan için!
Öylede hissettiriyorlar insana..

Hadi okumamış insanları hizmetçi edinmelerini bir şekilde anlıyorum ama
Ülkenin okumuş neslini hizmetçiliğe zorlamalarına bir türlü anlam veremiyorum...

Özgürlüğünün sınırlarını komutanlar çiziyor...
Yani kölesin...
Emir demiri kesr misali emre karşı çıkamazsın..
Nasıl oturacağına nasıl konuşacağına
Nerde ne zaman nasıl duracağına komutanlar karar veriyor..
Askeriyede askerin sinek kanadı kadar değeri yok...
Komutanın emrettiğinin dışında düşünmek yasak...

Yukarıda bahsettiğim gibi, bir şeyleri sorgularsan hesap sana kesilebiliyor..

Askerlik vatan borcuymuş...
Hayır.. Kesinlikle öyle bir şey yok...
Bana yaşattıkları için
Vatan bana borçlu!!!















15 yorum:

  1. haklısın.neyse miktir et bunları hoşgeldin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşbulduk Kibritçi
      2 ay daha miktir etmem gerekiyor..

      Sil
    2. evet bir önceki yazını okuyunca ben dedim iki ayı var daha kusura bakma.

      amaaa iki ay nedir ki yaa benim kardeşim onbeş ay dayımın oğlu onsekiz ay yaptı ki başlarına gelmeyen kalmadı aman neyse yaa yaa bu arada bana askerlik demeee yaa demeeeeeee

      neyse az kaldı hoşgeldin :)

      Sil
    3. harika cümleler kurmuşum bu arada duu kendimi tebrik edimmm :)

      Sil
    4. okumanın en büyük avantajını sanırım askerlikte gördüm..toplamda 5ay+5gün askerlik yapmış olacağım..
      yeniden hoşbulduk :)
      15 ay askerlik yapanlara Allah yardımcı olsun..
      1 ay temel askerlik eğitimi aldıktan sonra geri kalan aylar süre doldurmak oluyor.. Ya temizlikçisin ya kantinde çalışıyorsun ya telefonlara bakıyorsun sağda solda ot yoluyorsun ... vs gibi bir takım angarya işlerle 15 ay dolduruyorsun.. sıfır maliyetli iş gücü.. Zorlu bir süreç..
      İşin en ilginç yanı alıştım.. Günlük rutin yaşanan hadiseler gibi geliyor artık anlattıklarım ..

      Sil
  2. Off Dönenceeee, içim karardı...çabuk kaç ordan ...cehennem gibiymiş resmen. Allah yardımcın (ız ) olsun, hayırlısıyla bir an önce bitirmeyi nasip etsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin bloga bakıp içim açılıyor.. Dünya gezene güzel :)
      yasal yollardan kaçmayı deniyorum ama karşıma hep komutn çıkıyor.. kaçamadığım için aklımı kaçırıyorum bende .:)

      Sil
  3. Ya böyle bir şey nasıl olur sen bunu ikinci kez yazıyorsun nasıl olur anlamıyorum. Şu yazı bile bir ihbar sayılır nasıl birşey yapmazlar..

    Duruma el koydurayımmı?.Bu durumu etkili, yetkili birilerine aksettireyimmi?. Yapabilirim..Her şey gerçekler çıksın ortaya. Esrar neymiş askeriyede olamaazzz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Vuslat ablacım. Düşünmen bile yeter. İyiki Varsın.
      Ablacım askeriyede insanlar ne suprizlerle karşılaşıyor.. İnsanın ağzı açıkta kalıyor..
      Zamanla alışıyor..
      Ben kendi halimde silsile kuralına uyarak mücadele ediyorum.. Yakında yapabilirsem hava değişimi alıp bayrama memleketime döneceğim.. Memleketime dönüncede raporumu uzatabilirim ve askerliğimi bitiririm böylelikle..

      Sil
  4. Allah sabır versin demekten öte bir şeyler olmalı yapılabilecek der dururuz ama hep aynı döngü devam eder gider... nesiller boyu günahlardan kurtulmak yerine devam ettirmeyi yeğleyerek nereye varacağımızı sanıyoruz ki? neye hizmet ettiğimizin farkında mıyız? yazmıyorum sana.. okumak da istemiyorum... gözlerimi.. kulaklarımı kapatıyorum ama beynimi durduramıyorum... öfkemi susturamıyorum... ama bir ben kötü olup kalıyorum...
    oysa bu anlattıkların bir benim.. bir senin.. sorunun değil... bir tek esrar sorunu değil... dilerim daha çok nesilleri yitirmeden insanların bilinç düzeyi, algılamaları gelişir de "büyükler"e biat etmek yerine "büyükler"in keyfiyetlerine dur denir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Askerliğe başlamadan önce askerlikle ilgili düşüncelerimle başladıktan sonra oluşan düşüncelerim arasında 180 derece var.
      Gencecik çocuklar buradakiler.. İlk gelenlere baktığımda sessiz sakinler.. İlerleyen zamanlarda bıçkın asi birer insan oluyorlar.. Kaldığım yerin en arsız tipleriyle konuşuyorum. hemen hemen hepside kendilerinden öncekilerden büyük eziyet görmüşler ve şimdi aynısını kendinden sonra gelen askerlere uyguluyorlar.. İçerisi zenci mahallesi gibi.. Kendine has kuralları jargonları raconları var..
      Bence sorun muhafazakar sistemlerde.. Gelişme modernleşme, çağa ayak uydurma çok ağır gerçekleşiyor..




      Sil
  5. kocaman biirr AMAN ALLAHIMM demek istiyorum o subaylara. Dönence bak naap biliyomusun askerlik bitince topla mahalleden delikanlıları git tenhada sıkıştır bunları :)

    böyle ciddi bir konuya bu kadar ciddiyetsiz bir yorum yapmak istemezdim ama bir de ben içini karartmıyım dedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. askerlik bir bitse...
      Mizaha en çok askerin ihtiyacı var :)

      Sil
  6. Nasıl yani,oldum bilgisayarın başında ! acaba yanlış mı okudum ! Benim ülkemin onurlu saydığı askerlik bu mu !Kardeşim de söylüyordu da ben de üst rütbeli askerlerin şımarıklığı diye düşünüyordum:(
    sen nerde askerlik yapıyorsun allahaşkına:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok hiç yanlış okumadın.. Fazlası yok eksiği bol yazdıklarımın..
      Ben alıştım bu duruma. Çok normal geliyor artık bana ve insanların bu duruma şaşırmasını tuhaf karşılamaya başladım.. Neyseki 15 gün kaldı :)

      Sil